„Százszorszép bokréta”
EFOP-3.3.5-17-2020-00043
Nyertes pályázat
Konstrukció: Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program
EFOP-3.3.5-20 - Korszerű pedagógiai módszerek alkalmazását segítő
Iskolai Közösségi Program kísérleti megvalósítása
Főpályázó: Szolnoki Tankerületi Központ
Konzorciumi partnerek, megvalósító iskolák:
• Szolnoki Szent- Györgyi Albert Általános Iskola
• Szolnoki Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola és Néptánc Alapfokú Művészeti Iskola
•
Martfűi József Attila Általános Iskola
•
Rákóczifalvai II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és AMI
•
Cserkeszőlői Petőfi Sándor Általános Iskola
•
Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
•
Homoki Általános Iskola
•
Öcsödi József Attila Általános Iskola
•
Révay György EGYMI
•
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
•
Tószegi Általános Iskola
•
Újszászi Vörösmarty Mihály Általános Iskola
•
Zagyvarékasi Damjanich János Általános Iskola
•
Szajoli Kölcsey Ferenc Általános Iskola
•
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI Konstantin úti telephely
Megítélt összeg: 89,20 millió .- HUF (100%)
Tevékenységek a pályázat keretében:
- pedagógusok 30 órás továbbképzése, felkészítése a tematikus tanulási alkalmak, napközis- és bentlakásos táborok megvalósítására
- eszközök és anyagok beszerzése a projekthez
- Bentlakásos és napközis tematikus tanulási alkalmak (táborok) megszervezése és megvalósítása, alkalmazva az EFOP-3.2.15-VEKOP-17 projektben kifejlesztett tartalmakat.
- Folyamatos együttműködés az EFOP-3.2.15-VEKOP-17 kedvezményezettjével, különös tekintettel az alábbiakra:
- a kísérleti jellegű tematikus programokhoz kapcsolódó szolgáltatások, támogató rendszerek és kifejlesztett tartalmak, eszközök, kiadványok tesztelése;
- a kísérleti jellegű tematikus programokhoz kapcsolódó szakmai rendezvények hatékonyságának értékelése;
- szálláshely- és programszolgáltató szektor fejlesztésére kialakított minősítési rendszer és kapcsolódó felkészítés eredményességének visszacsatolása
A megvalósított programok hozzájárulnak:
- a tanulói ismeretek, kompetenciák elsajátítását, a személyiség kiteljesedését elősegítő eszközrendszer tovább fejlesztéséhez;
- az anyanyelvi- és viselkedéskultúra fejlesztését támogató programok, az egészségnevelési, mozgásfejlesztő és a környezeti nevelési programsorozatok megerősödéséhez;
- a tanulók digitális kompetenciáinak fejlődéséhez;
- a pedagógusok módszertani kultúrájának folyamatos fejlesztéséhez, a pedagógiai kreativitás előtérbe helyezéséhez; összhangban az új tantervi-tartalmi szabályozókban megjelenő követelményekkel;
- támogatják a köznevelésben az integrált oktatás megvalósulását.
Táboraink bemutatása, célja:
• Környezetvédelem, természetismeret, tudatos fogyasztói magatartás
A gyerekek megismerkednek a környező élőhelyek élővilágával, a helyi ökoszisztémák működésével,
bővítik növény és állat fajismereteiket, megismerik a természetben való viselkedés főbb alapszabályait,
megtanulják tisztelni az őket körülvevő természeti értékeket. Megismerik a tudatos fogyasztói magatartás alapelveit,
az ökológiai lábnyom fogalmát, az e-számok jelentését és jelentőségét, a fair trade termékek, az egészséges
életmód és táplálkozás jelentőségét,
valamint a globalizációban rejlő környezeti hatások veszélyeit. A témához kapcsolódó szabadidős programokon vesznek részt.
• Nemzeti és kulturális identitás – Hagyományőrzés, anyanyelvápolás
A gyerekek megismerik a helyi népszokásokat, hagyományait. A táborhely környezetének mese és mondavilágát.
Tájház látogatáson vesznek részt, ahol játékos vetélkedő keretében megismerik a régi használati eszközöket,
szerszámokat, amit maguk is kipróbálhatnak.
• Művészeti nevelés:
A választott témában tábor szervezése, játékos foglalkozásokkal kiegészítve a környék témába vágó helyi
kulturális örökségének feldolgozása. Kirándulások, kulturális programok szervezése.
• Közlekedés, KRESZ, sport, egészségre nevelés
A választott témában tábor szervezése, játékos foglalkozásokkal kiegészítve a környék
témába vágó helyi kulturális örökségének feldolgozása. Kirándulások, kulturális programok szervezése.
• Sport, egészségre nevelés napközis tábor:
A választott sportágban, vagy egyszerre több sportágban táborok szervezése.
Játékos foglalkozásokkal kiegészítve. Kirándulások, kulturális programok szervezése.
• Életvezetés, családi életre nevelés, közösségi szerepvállalás
A gyerekek játékos feladatokon át, szerepjátékok alkalmazásán keresztül megismerik a felnőtt
léttel járó fontos döntési helyzeteket, felelősségteljes viselkedési formákat.
Segítséget kapnak önismereti foglalkozásokon keresztül saját jövőképük kialakításához.
A napközis tematikus tanulási alkalmak megszervezésének és megvalósításának időszaka: 2021. év 25-26.hete
A projekt megvalósításába bevont tanulóink száma: 135 fő